Vecka 17

Vecka 18 imorn !
Jag är så stolt över min tjockis mage :)
Jag tkr min mage är den finaste :) , så mysig !
Som jag skrev igår , jag tror jag har en flicka där inne..






Vecka 17

Barnet !

Vikten har fördubblats de senaste två veckorna. Barnet har koncentrerat sig på att organen ska växa och utvecklas och har hittills varit ganska smal.

Nu börjar den samla på sig fett. Fettet behövs för att kunna hålla värmen när barnet kommer ut, men också för att skydda de inre organen. 

Vikt 170 gram.

Mamma
Se till att fortsätta äta rätt. Du kan börja svettas mer än normalt. Detta beror på den ökade blodmängden i din kropp. Många gravida blir även täppta i näsan. Du bör undvika nässpray, men koksaltlösning går bra. Det finns som spray och pipetter. Du kan även få mer besvär med flytningar samt få smärtor i ljumskarna. Nu är det dags för ultraljudsundersökning. En del ultraljudsundersökningar görs även tidigare.


Eftersom jag går in i Vecka 18 imorn så lägger jag in det med !

Vecka 18

Barnet

Barnet är känsligt för ljus, det kan göra olika grimaser, vinka och reagerar på ljud och buffar.

Nu befinner sig hjärnan i ett händelserikt utvecklingsstadium. 

Vikt 220 gram. 

Mamma

Du kan ha ökat mellan ungefär tre och sex kilo vid det här laget. Det är helt normalt och du kommer att gå upp ännu mer. Det kan kännas konstigt om du är van vid en konstant vikt men viktökning är ett tecken på att allt är som det ska.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag tror också du har en liten flicka där inne. Ser lite så ut på magen, påminer lite om formen som jag hade :)

2009-04-30 @ 10:58:40
URL: http://jezzicapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0