Ljud ?

Tänkte höra med er om ni vet om det är med högaljud & stor bebismage ?
Jag vet att bebisen hör , men frågan är egentligen hur mke ?
Hur mke vågar man utsätta magen för ?

Det är såhär att det är Dragracing på Lördag & är det fint väder så vill jag dit , men då är det de här med högaljud ?
Vi va ju på Rhapsody in Rock & jag satt med filt över magen & en jacka för att dämpa lite , den funkade bra men guud så bebisen sparka ett tag , va de för att jag bara satt ner lr va de för ljudet ?

Är det NÅN som har "utsatt" magen för högaljud ?
Skulle vara glad om ni svara :)

Kommentarer
Postat av: Camilla

Prata med barnmorskan om det tycker jag, tror inte atth*n tar skada men jag vet inte säkert, själv var mina utsatt för mycket ljud i magen men dom verkar ok tycker jag=)

2009-07-23 @ 21:27:48
Postat av: Jennie - mamma till Oliver ♥

Jag utsatte magen (med oliver i)för höga ljud i vecka 37 tror jag det var. Då var arvingarna här och jag var längst fram så det blev väldigt mkt ljud. Och barnmorskorna säger ju att i magen hör de väldigt bra, som att de står mitt i stadium ungefär. Men jag vet inte om barnet tar skada av det lr inte :/

2009-07-23 @ 21:32:14
URL: http://jennieocholiver.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag utsatte också magen (moa) för höga ljud, och när jag gjorde det, börja hon jämt att röra och spraka på sig. Men jag har inte heller en anning om dom kan ta skada av det. moa har iaf inte nå problem med nåt och hon är bara tryg med ljud nu, så man inte behöver smyga om kring när hon sover och är hellt tvärtimot och somnar bätre till ljud och det är skönt.

2009-07-23 @ 22:36:09
URL: http://jezzicapettersson.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag var och sköt på skjutbanan när Ebba låg i magen och jag var också jätte rädd att hon skulle ta skada utav det, och jag trodde faktiskt att det hade gjort det när dom gjorde ett sånt där test om hörseln fungerade som den skulle och det tog jätte lång tid innan apparaten visade att allt var som det ska. Fick nästan panik hehe, men allt var bra. Jag tror att de faktisk att barnen kan ta skada av höga ljud men prata med din barnmorska hon vet nog bäst.

2009-07-25 @ 16:23:32
URL: http://maliiingustavsson.blogg.se/
Postat av: lollo

90 decibel behövs för att det ens ska höras svagt in i magen. Och 90 decibel är som en väl trafikerad gata. Alla ljud under det är vetenskapligt bevisat för svaga för bebisen att höra. Så ljuden bli mycket svagare i magen än vad det är runt om.

2009-07-26 @ 19:17:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0