Less

Gud så less jag blir på Blogg.se , här hade man skrivit ett jätte långt inlägg om en hel del saker & så skulle jag spara de då strular sidan , förbannat !
Inte orkar jag skriva om allt de :/ .
Så nu får de bli ett skit inlägg , SOM VANLIGT !
Förstår om ni lessnar på att läsa min blogg , dålig uppdatering & värdelösa inlägg , menmen jag ska försöka skärpa mig jag lovar.. !

igår vart min pojk 2 veckor , 2 hela veckor !
GUD så tiden går fort , jag hinner inte med känns de som :s .
Farmor va hit igår oxå efter hon har vart sjuk & inte sett Tino på en vecka typ & hon sa de : Men så stor han har blivit :o .
Tyst farmor , jag vill ju inte att han ska växa så fort e :p .
Min lilla prins har haft ögoninflamation & nu har de kommit tbx , så de är bara fram me koksaltet igen & sen ringa Bvc om de inte blir bättre.. Skulle inte ha vart till Ica igår & handlat , de är säkert därför !
Sist va vi till Bvc & då vart de likadant..
Pratade me sjukrådgivningen om de där & hon sa de att de räcker för en sån liten att vistas på en affär att få ögoninflamation för dom har inte fått de där braiga immunförsvaret än .

Sitter & funderar på vilken helg man ska åka ner till Uppsala , finns ju en del folk där nere som oxå vill snusa bebis .
Så vi får åka ner & låta dom göra de :) .
Men nu är de ju inte bara att kasta sig i bilen & åka , nu gäller de att ha planerat lite nu när man har fått barn & de , de är ju ABSOLUT inte samma frihet som man hade förut , de går ju lixom inte att BARA åka till affären som amn gjorde förr lr åkte & hälsa på nån , man kastade på sej jackan & åkte , nu är de blöjor & grejer som ska med m.m , men jag älskar min prins & ångrar mig absolut inte !

Det finns så mke folk som skaffar barn & tror att de är BARA att ta hand om barnet , men de är inte så bara måste jag säga.. Det folk kanske inte tänker på de är alla sömnlösa nätter när barnet skriker , du hinner precis somna så måste du kliva upp & byta blöja , byta kläder ganska ofta bara för dom spyr ner sej , allt gråtande för dom har magknip m.m .
Det är inte bara gulliga saker med barn , de är en hel del "tråkiga" saker som ska göras oxå..
Jag ångrar inte att jag skaffade barn , men de är verkligen ett heltids jobb , finns inte så mke tid till annat längre . Man sitter fast , men jag är lycklig !
Men jag tänker mest på unga , typ som titta på unga mödrar , dom lämnar bort barnen för dom är för jobbiga m.m , barnen vet ju knappt vem som är mamman bara för alla andra passar dom för mamman vill ha mer privatliv , skaffar man barn så är ju dom ens privatliv tkr jag !
Tino är mitt privatliv , han är mitt barn , de är han jag vill dela min fritid med om jag hade haft ett jobb !
Förstår mig inte på vissa , men tänk efter !

Jag syftar inte på nån speciell med de här inlägget !

Förresten , en fråga , låter ni era barn sova i eran säng lr i deras egen ?
Om ni låter dom sova i samma säng när fick dom börja sova i egen lr när tänker ni börja med att dom sover i egen ?


Nej nu ska jag ta & klä på mig & sen ge mig ut på en promenad , måste röra på fläsket nu ;) .
Ta hand om er :) .
det skadar inte om ni kastar in en kommentar ;) .
Kram

Kommentarer
Postat av: Malin - Mamma till Ebba <3

Jag håller på för fulla muggar att försöka få henne att sova i egen säng men jag är så förbannat lat så när hon vaknar på nätterna så tar jag upp henne och lägger henne imellan oss. Jag tänker varje kväll nej nu fan ska hon sova i egen säng men varje morgon när jag vaknar så ligger hon ändå brevid mig, men jag håller på. Skulle velat börat tidigare så att de inte vänjer sig vid att ligga brevid mig, men som sagt jag är jävligt lat och det får jag sota för. =) Så om jag skulle vara du så skulle jag börja nu. =)

2009-10-22 @ 11:28:14
URL: http://maliiingustavsson.blogg.se/
Postat av: Millan

Hej=) roligt att de går bra för er iaf.

När Angi va liten så sov hon ALLTID med mej men då var ja okså alltid själv i sängen om hon inte låg där. men jag var så trött om nätterna och soma nä hon amma på natten å ja blev så rädd att ja skulle tappa hon då så hon fick sova med mej så låg jag och amma på natten så fick ja sova samtidigt=) men när hon blev ca 3 månader så slutade hon nästan helt med att amma på natten så då fick hon sova i sin säng bredvid min säng=)

2009-10-22 @ 12:31:14
Postat av: Ella

Bra talat! :)

Nog märker jag att du inte har samma tid som förr, men ändå tycker jag du har mycket tid till mig ^^ Hehe.

2009-10-22 @ 13:47:43
URL: http://ellinoranderssson.blogg.se/
Postat av: Camilla - Mamma till Livia!

I början när jag ammade så sov Livia nästan alltid hos oss, men hon gillade inte sin korg som hon skulle sova i heller! Nu sover hon hela nätter och vi har skaffat en spjälsäng istället och då sover hon nästan bara i sin säng!

2009-10-22 @ 14:19:43
Postat av: Jennie - mamma till Oliver

Usch bara dumt att låta dom sova i den "vuxna" sängen, då vänjer dom sej ju vid det, inte alltid så kul kanske :/ Min prins har sovit i egen säng sens han var en vecka gammal, skönt! Han sover jättebra i sin säng :) Visst så har han sovit hos mej några gånger under sina snart 16 månader i livet, men det är inte mycket det. När han har varit sjuk eller haft det jobbigt med tänder bara. Så det är verkligen skönt att ha dom i deras egna säng, då får alla parter bra med sömn :)

2009-10-22 @ 16:38:29
URL: http://jennieocholiver.blogg.se/
Postat av: Amanda

Hej.. Jag har haft Charlie i våran säng sen han föddes, jag ville ha han nära mig.. Men nu för en vecka sen så har han börjat sova i sin egen säng.. De tog bara 1½ år.. Och nu har jag lilla Isak hos mig men nu snart ska han i sin egen säng , han äter bara en gång under natten och de underlättar väldigt mycket.. Charlie va helt annorlunda han kunde ligga och tutta hela natten.. =D

2009-10-22 @ 18:23:04
Postat av: Nathalie

Adrian sover i egen säng. Vi sover bäst då. Även om det ibland skulle vara lättare att ha honom brevid sig. Jag har läst att om man har bebisen brevid sig när man sover så börjar man gå ur djupsömnen samtidigt som barnet. Så när barnet vaknar på natten så är man inte så trött. Man kunde också ha bebisen i en säng precis brevid.



Sen är det väll tur att man inte vet hur det är att kliva upp på natten och vara trött. Visste folk det kanske det inte skulle bli lika mycket barn;p

2009-10-22 @ 19:57:27
URL: http://xoxonathalie.blogg.se/
Postat av: Pety

Jaa, det är verkligen ett heltidsjobb. Men det är världens bästa jobb, hihi :) men egentiden är sjukt viktig. Jag passar på att göra såå mkt när Isabel sover!



Hon sover bredvid mig oftast.. men justnu ligger hon i sin säng. Jag ska lägga mig å sova snart då kommer hon att få ligga bredvid mig igen tror jag. Känns bäst så!

2009-10-24 @ 01:06:51
URL: http://oktoberbebbe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0