Tuttmjölk

Min älskade ängel är ju täppt i näsan stackarn & apoteket har ju inte öppet så vi kan ju inte köpa näs-spray & alla säger ju att bröstmjölk funkar till ALLT , så nu har jag testat att använda de som näs-spray åt lillskrutt & det funkade :) .
Så nu får vi köra med det tills vi har fått näs-spray , men man får ju inte använda de hur länge som helst heller så vi får köra varannan Nezeril & bröstmjölk..


Igår så var Anna & Jonas hit , Jonas & Claes satt & drack öl & Xante medans jag & Anna höll oss till vit vins glögg ( 2,28 % , & kokade den extra länge så alkoholen skulle försvinna mer ! ) & pratade en massa skit :) .
Tänk va jag längtar tills vi ska festa ihop , i sommar får vi ta oss en redig fylla tkr ja :) .
Längtar tills jag får öppna en kall god cider , mumma !
Nej Tino ska inte vara med , han skaffar vi barnvakt åt så ni behöver inte kommentera en massa jäkla skit !


Röksug hit & röksug dit !
Jag håller på att bli tooooookig !
Jag har vart rökfri sen i februari men nu är jag så röksugen så jag skulle kunna krypa under jorden , det är så J*VLA drygt.. Jag måste hålla mig , tänker absolut inte röka när jag ammar , ALDRIG !
Ska verkligen försöka hålla mig efteråt oxå , har jag klarat mig såhär långt så ska jag fan klara mig längre...
Claes är lika , han har vart snus-sugen hur länge som helst han me :s .
Han är duktig han å , som slutade snusa bara för jag inte fick !
Visst fick jag röka & snusa under gravidteten , men jag vill inte göra de mot mitt barn..


Vi har en så snäll & go pojk , skulle alla barn vara såhär jäkla snäll så skulle man kunna skaffa HUR många som helst.. Alla säger att han är OTROLIGT snäll .
Visst han stökar lite när vi ska lägga oss , han är så trött så ögonen ramlar nästan ihop men ändå så vill han inte sova , precis som att han är JÄTTE rädd för att missa nå :p . När han är påväg att somna spottar vi ut nappen så vi vaknar igen , men så håller han på en liten stund sen tvär slocknar han :p .

Tänkte lägga ut en bild på det pappa & Claes har köpt ;)
Det blir full huggning hädan efter :p

Nya skogsmaskinen Claes ska köra


Våran nya bil


Nu är hemligheten avslöjad ;)


Kommentarer
Postat av: Anna

Längtar också till vi kan dra en redigan fylla ihop! Haha :)

2009-11-15 @ 10:40:58
URL: http://annamariasoder.blogg.se/
Postat av: Pety

det funkade ett tag.. sen gick de bara åt helvete, försökte få ut, men gick inge bra å Isabel bara skrek å skrek.. blev stressad, klarade inte av det. var tvungen att börja med ersättning. hon fick ingen mat ju

2009-11-15 @ 14:02:12
URL: http://petisa.blogg.se/
Postat av: maria

Du är då inte ensam bruden, om att vara röksugen och sugen på cider. Ibland har ialf jag världens sug efter cigg, bara ett bloss ialf.

Men som sagt, jag tänker INTE göra de medans jag ammar och hellst inte efter åt heller, när man klarat sig såhär länge liksom :/

2009-11-15 @ 14:46:16
URL: http://mariadehlin.blogg.se/
Postat av: Pernilla - Mamma Till Jonas

Jag röker nu när jag ammar. Det är så lite nikotin som kommer över i bröstmjölken att det är fjantigt :p ( har pratat med min BVC sköterska)

Och i början får dom bara magknip (som med allt annat). Så ja, men du känner ju själv hur du vill göra :)

Kram

2009-11-15 @ 18:07:55
URL: http://korkbarn.blogg.se/
Postat av: nathalie

jag har läst i någon av brochyerna man fick att det var ok att ta en cider/ öl eller ett glad vin IBLAND utan att det skadar barnet. Har inte själv gjort det hitills men det står att man kan iaf(:

2009-11-15 @ 18:33:43
URL: http://xoxonathalie.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hallå :) Jo med oss är det bra. Hur är det med er? Gick det bra på öronmottagningen? :) Kram.

2009-11-15 @ 18:44:33
URL: http://annacamilla.blogg.se/
Postat av: Sabine

Jag har med nu börjat bli mer och mer röksugen sen Alice kom. Men neej aldrig att jag tänker bli rökare igen! Fy fy. Btw, va är "miniform"? Något emot magen som du rekommenderade i min blogg iaf. Vi trodde med det kunde varit magen och testat såna semper droppar, är det typ samma som miniform? För det har inte funkat heller..

2009-11-16 @ 18:18:05
URL: http://nissesmamma.blogg.se/
Postat av: Pety

ja sjukt irriterande. ja jag har hört att bröstmjölk ska funka. helt otroligt :)

2009-11-16 @ 23:45:37
URL: http://petisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0