Vecka 19



Barnet :

Små ljusa hårstrån sk. lanugohår täcker kroppen och till och med undersidan av fötterna. Det fina fjunet kan finnas kvar på vissa delar av kroppen efter födseln, t.ex på ovansidan av öronen. Ögonbrynen och ögonfransarna börjar markeras och på barnets fingertoppar finns helt unika fingeravtryck. Benen har nu kommit ifatt och är i rätt proportion till kroppen. Barnet ser ut som en färdig människa, i miniatyr.

Mamma

Du ökar med ungefär ett halvt kilo i veckan, men det är olika från kvinna till kvinna. Magen börjar märkas tydligt nu. Kom ihåg att äta rätt och röra på dig. Promenader är jättebra motion. Du vill kanske läsa mer om graviditeter, förlossningar och hur det är att bli mamma. Här har vi samlat många artiklar om olika saker som rör graviditeten men det finns också en mängd böcker, tidningar och andra internetsidor om graviditet och förlossning.




Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag tror inte att jag har sagt GRATTIS till dig än.lr? Skitsamma!

GRATTIS gumman. Lycka till med allt.

Du har en jättefin bebismage. Man (jag) vill bara klappa och pussa på den.. hehe ;)

Pussa magen från mig å ha det toppen! <3

2009-05-08 @ 09:55:31
URL: http://metrobloggen.se/nokonsum

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0