Redig spya

Imorse runt kl 6 så vaknade Tino första gången & vela ha mat , jag ammade honom & så skulle han få rapa tänkte jag men hann inte ens få upp honom på axel innan han gjorde en RIKTIGT kast spya över hela min sida utav sängen , hela min bh va dyngsur , mitt täcke , mitt lakan , hela Tino va full utav spya , jag har aldrig sett en bebis spy så mke som han fick ur sej imorse :o .
Stackars liten..
Sen satt vi där & pratade lite han & jag å Claes låg bredvid & tittade på oss .
Tino tittade så jäkla konstigt på mig & då kom jag på , justja jag har ju smink sen igår & då sa jag till Tino :
Ja jag vet att mamma ser förjävlig ut , jag har ju smink sen igår !
Då ger skitungen ifrån sej VÄRLDENS smile emot mig , de kändes ju bra , så jävlig såg jag ut haha xD
Gud så jag & Claes skrattade :p .



Tänkte höra med er vilken blöja ni tkr är bäst & vrf ?

& en fråga till allihopa , vart tycker ni gränsen går för "ung mamma " ?



Kommentarer
Postat av: Camilla i voxna

Vilken blöja som är bäst: euroshopper var perfekt för vår del, det blev inte blött igenom, den satt bra, inga problem med eksem osv och så var mycket billigare än det andra. Dock så shockhöjde dom priset på de blöjorna för ett tag sen.. Nu när våra är äldre så kör vi med libero up and go så dom inte ska kunna riva upp blöjorna, dock så är dom dyrare men inte så farligt om man köper med rabatten på ica.. (Handla för 300 köp ett paket blöjor för 95 kr.)

Ung mamma? Min åsikt är att man är det upp till 23 så jag är inne på sista året som ung mamma anser jag;) Men det är ju olika.

2009-11-10 @ 13:13:28
Postat av: Jenna

svårt att säga var gränsen för ung mamma går :/ lättare att förklara när jag tycker att man är FÖR ung för att bli mamma.

Personligen så anser jag att det viktigaste inte är åldern på pappret, utan hur mogen man är i huvudet som avgör. Sen tycker jag självklart att man ska ha fast sällskap och bo ihop och att iallafall en av partnerna ska ha fast arbete. :)

2009-11-10 @ 13:19:52
URL: http://gumsalumsa.blogg.se/
Postat av: Jeanette

SVAR :ja tyckte programmet var jätte dåligt :(

2009-11-10 @ 13:56:03
URL: http://jeanetteelisabeth.blogg.se/
Postat av: Camilla - Mamma till Livia!

Vi körde med libero i början, men sen fick jag veta att libero och ica är samma blöjor men med olika tryck så då bytte vi till ica som är lite billigare =)

2009-11-10 @ 15:26:42
Postat av: Anonym

Vi har helt fastnat för libero, har testat typ alla andra märken som finns här uppe men alla har läckt igenom tyvärr...

Så libero får det bli, blir inte direkt dyrare heller eftersom man får så mycket rabatt kuponger om man är medlem på deras hemsida :)

2009-11-10 @ 17:08:21
URL: http://fribor.blogg.se/
Postat av: Malin- Mamma till Ebba.

Vi använder Pampers vi tycker dom är bra, har inte prövat så många andra och har fastnat för dom nu så då kör vi på dom. Jag anser mig själv som ung mamma så runt 19 nått sånt tycker jag räknas som ung mamma. Vad tycker du själv?

2009-11-10 @ 21:38:59
URL: http://maliiingustavsson.blogg.se/
Postat av: Sabine

Jag räknar inte mig själv som ung mamma, men 21 är ju ganska så ungt ändå. Det handlar mest om hur mogen man är. Men under 18 så är man ju ungmamma enligt mig iaf:) Här testar vi fortfarande olika blöjor och de vi tyckt bäst om hittills är libero.

2009-11-11 @ 21:00:08
URL: http://nissesmamma.blogg.se/
Postat av: Emma

Pampers gillar jag bäst, libero är så hårda... Jag är 24 och tycker jag är ung mamma blir inte respekterad på varken BVC eller baby cafe eller bb så jag tycker jag är en ung mamma idag eftersom dom flesta får barn senare i livet i dagens samhälle...

2009-11-11 @ 22:22:34
Postat av: Jennie - mamma till Oliver

Libero är helt klart bäst! :) Dom är de enda som håller riktigt tätt faktiskt. Testade pampers för ett tag sen men det läckte ju igenom :O



Gränsen för ung mamma går la vid 22 tycker jag la...

2009-11-12 @ 14:10:34
URL: http://jennieocholiver.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har både pojk och flicka, och tycker att Libero är bäst på pojken, och pampers på flickan. Har hört fler som sagt att libero inte funkar nå bra alls på flickor, och vise versa...så kör med libero du. :)

2009-11-12 @ 14:49:48
Postat av: Pety

Jag har libero 3-6 kg justnu till Isabel. tycker jag funkar bra hittills iaf :) är inte så jättenoga. men annars tycker jag om pampers, det ska jag nog köpa nästa gång. de är lite mjukare.

ung mamma å ung mamma.. är så fruktansvärt trött på dedär "uttrycket" så jag vet inte vad jag ska säga. ingen är väl egentligen för ung eller för gammal. åldern är bara en siffra. ingen är ju född till att vara världens bästa mamma. det är en roll man växer in i. men helst av allt så ska man väl ha gått ut skolan, ha en utbildning å annat viktigt först. för både sig själv å barnets skull. men annars räcker kärlek alltid långt. sen får folk säga vad dom vill ;)

2009-11-12 @ 16:14:21
URL: http://petisa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tycker att man ska vänta iaf tills man är minst 16 år innan man får barn. Men sen finns de ju dom som vill att man ska vänta tills man e 30. men jag tycker iaf 16. ;D

2009-11-14 @ 19:37:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0