Svinis

Gris-spruta...
Hur har ni gjort lr hur tänker ni göra med det ?
Ska ni vaccinera er lr har ni gjort det redan ?


Nästa vecka så ska vi få vaccinera oss om vi vill , jag har gått & blivit förkyld , jätte ont i halsen m.m..
Så om jag nu bestämmer mig för att vaccinera mig får man göra det om man är förkyld om jag fortfarande skulle vara det lr kan de bli ännu värre då ?

Jag vet ju inte om jag vill vaccinera mig , vaccinerar jag mig så gör jag det helt & hållet för Tino's skull.
Skulle inte han ha funnits så hade jag inte gjort det , men nu finns ju han & jag kan inte bestämma mig :/ .
Claes velar lika mke som mig , så hjälp oss nu :)

KOMMENTERA & BERÄTTA :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vore jag dig så skulle jag vaccinera mig med tanke på lillen Men se till att du är frisk först!!

2009-11-17 @ 12:49:04
Postat av: Camilla Karlsson

Jag och robert ska vaccinera oss, för barnens skull.. Får man baconsjukan så kan man bli så himla dålig länge så då känner vi att det kanske är bäst att ta sprutan så blir det lindrigare om man skulle få skiten..

2009-11-17 @ 12:52:50
Postat av: maria

jag går också och funderar och velar.

Men jag tror jag ska göra de för Tindras skull.

Även Jocke har tagit sprutan för Tindra så ja de är väl lika bra igentligen :)

2009-11-17 @ 13:29:09
URL: http://mariadehlin.blogg.se/
Postat av: Anonym

du får inte ha feber på 48 timmar innan du tar den

2009-11-17 @ 15:24:19
Postat av: Ella

Vaccinera dig för Tinos skull och kanske dom i din närhets skull som ligger i riskgrupp. Men du måste vara frisk för att göra det.

Du vet att jag är jättemycket för vaccinet ;)

2009-11-17 @ 16:54:47
URL: http://ellinoranderssson.blogg.se/
Postat av: Stina

Jag tycker att du ska vaccinera dig pga Tinos skull, skulle du få svinis så ligger han i riskgruppen mer än vad de andra runt om dig skulle göra så det är alltid bättre att ta det säkra före det osäkra :)

Jag tog min spruta helt spontant för 2 veckor sedan och jag blev dålig av den dagen efter. ont i kroppen och febrig - och det är ett tecken på att jag skulle blivit väldigt sjuk ifall jag hade fått svininfluensan, så det var bra av mig att ta den så jag slipper bli gris :D



Bra blogg förresten :)

2009-11-17 @ 17:10:19
URL: http://Emlize.blogspot.com
Postat av: Sabine

Jag vaccinerade mig redan när Alice låg i magen. Och nu ska både hennes pappa och flera nära i familjen vaccineras bara för att hindra att smitta henne. Vilket jag tycker är jättebra. Jag vill ju verkligen inte att hon ska bli sjuk. Så jag tycker ni ska vaccinera er också så inte Tino blir sjuk. För att vara på den säkra sidan då.

2009-11-17 @ 17:54:50
URL: http://nissesmamma.blogg.se/
Postat av: Carola

Tänk inte på dig, tänk på andra! Jag är å livrädd o då menar jag livrädd för sprutor. Men efter lite övertalning av mamma att jag inte ska tänka på mig själv utan dom i min omgivning, så gick jag med på att ta den! Kram

2009-11-17 @ 18:05:37
Postat av: Anonym

Vad jag har hört så kan man vara smittbärare även om man tar vaccinet, men sen om det stämmer eller inte är en annan fråga.. Annars har dom gränsen att om man har 38 graders feber eller mer får man inte ta.

2009-11-17 @ 18:45:38
Postat av: jennytuvesson

jag har vaccinerat mig

2009-11-17 @ 19:47:53
URL: http://misslittlesunshiine.blogg.se/
Postat av: Pety

jag ska ta den! för Isabels skulle.. men jag kommer vara skiträdd :/

2009-11-18 @ 13:27:52
URL: http://petisa.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag var förkyld och hade ont i halsen när jag tog den.. Det enda är att man inte får ha feber.. :P Tycker du ska ta den för Tinos skull :)

2009-11-18 @ 23:18:08
URL: http://annaanderss0n.devote.se
Postat av: Mickan

Jag har tagit den, men åandra sidan så är jag en "riskgrupp".

Jag fick inga biverkningar alls, bara lite ont i armen, så jag tkr att ni ska ta den.

Men du får inte ha en pågående infektion(förkylning) när du tar den, alltså inte feber.

Det var vad min läkare sa till mig iaf. :)

2009-11-22 @ 01:20:22
URL: http://miickzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0