-

Usch vad jag är trött idag , ögonen känns som en sandlåda men ändå så har jag sovit skapligt inatt..
fast jag & lillprinsen höll på & bråka till sent inatt , försöker ju verkligen få honom att sova i sin säng , han har gjort de i 4 nätter i rad men nu har han vägrat i 2 dagar.. Men 4 dagar är bra ändå :) .
Ikväll ska jag lyckas få honom att sova i sin egna säng igen , men man orkar ju inte hålla på & streta hur länge som helst när man är as trött då blir de lätt att han hamnar mellan oss & då är han knäpp tyst , skitunge :p .

Idag har vi skickat iväg hans papper med va han ska heta :) , så nu är det bestämt oxå .
+ att vi fick hans person nr igår så jag måste ringa Monika & berätta dom imorn :) .

På lördag kommer mormor ( min mamma ) upp , alltid lika kul & du är alltid lika välkommen :) .


Vems efternamn har ni tagit på erat barn ?
& ni som är gravida lr tänker skaffa barn sen , vems efternamn tänker ni ta ?


Kommentarer
Postat av: Sara

vi väntar barn, beräknat till den 11/11 och vi kommer ta mitt efternamn :)

vi tror att vi kommer ta mitt efternamn när vi gifter oss i framtiden.

2009-10-27 @ 15:42:17
Postat av: Camilla i voxna

Vi har Roberts(pappans) efternamn, hoppet finns om att alla ska heta samma en vacker dag...=)

2009-10-27 @ 17:12:12
Postat av: Jenna

När det är våran tur blir det Johans efternamn. Orsaken till det är att mitt efternamn har jag fått från min mammas första gubbe, så det betyder helt enkelt ingenting för mig med tanke på att mamma inte ens heter Nilsson längre men vi barn gör det:) Så Söderlind blir det. Förmodligen även Söderlind som gäller för mig när vi gifter oss:)

2009-10-27 @ 17:39:00
URL: http://gumsalumsa.blogg.se/
Postat av: Jessica Olsson

Lea fick sitt efternamn efter sin pappi.

Ja det är bra att du försöker få han att sova i egen säng.. Då det lätt händer olyckor. Många som lagt armen över t.ex. Sen när man ammar liggandes kan man ju somna ifrån. De kan sätta i helsen eller spy. Ja tänkte bara motivera varför jag tycker det är bra att han får egen säng. Lea har alltid sovit i sin säng.. Jätte skönt. Man slappnar även av på ett annat sätt. Kram

2009-10-27 @ 17:48:43
URL: http://www.jessicaireneolsson.blogspot.com/
Postat av: Ella

Eftersom både Tobbe & jag har så vanliga efternamn kommer det förmodligen bli efter mig när vi får barn, men sen när vi gifter oss vill jag ta hans morfars efternamn :P

2009-10-27 @ 20:57:26
URL: http://ellinoranderssson.blogg.se/
Postat av: maria

Har också fyllt i sånna papper idag.

Hon ska heta; Tindra Maria Dehlin, blev det tillslut efter mycket om och men :P hehe

2009-10-27 @ 21:28:42
URL: http://mariadehlin.blogg.se/
Postat av: sofia

Hej!

har följt din blogg ett bra tag och tycker den är kanon=)

Väntar en liten pojke som är beräknad 29/11 och han kommer få både mitt och hans pappas efternamn då vi inte lever ihop.

2009-10-27 @ 22:32:33
URL: http://berglunnd.blogg.se/
Postat av: Pety

haha det är gulligt ju.. min andra katt romeo hade tydligen tvättat isabels hår igår, haha.. sa mamma :P



isabel har bara mitt efternamn justnu, om hennes pappa vill att hon ska ha hans oxå så får hon ha bådas.. å jag vet att han förmodligen vill de så. hon får ha två helt enkelt :P men om jag hade varit tillsammans med honom hade jag velat atthon bara skulle ha hans..

2009-10-27 @ 23:03:21
URL: http://oktoberbebbe.blogg.se/
Postat av: Malin

Pappan och jag har nästan lika efternamn. Johansson-Jonsson.

Dock fick Liam heta Johansson i efternamn (efter pappan.

2009-10-28 @ 10:07:04
Postat av: Camilla - Mamma till Livia!

Livia får ta mitt efternamn, då vi inte ville att hon skulle ha Davids eftersom det är så vanligt!

2009-10-28 @ 12:51:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0