frågor till er

Nu tänkte jag ställa frågor till er & det skulle vara jätte kul om ni oxå svarade , gärna skriva vem ni är lr om ni har en blogg :) .
Alltid kul att följa andras bloggar vare sej ni är gravid lr inte :) .

Tar lite gravida frågor först då :)
Även ni som inte är gravid & har hört talas om bra lr dåliga saker får gärna kommentera oxå !


- Vilken nappflaska tkr ni är bäst ?

- Hur lång tid tog det innan ni hittade den "rätta" blöjan & vilken var det ?

- Vilka amningsinlägg anväder/använde ni ?

- Hur lång tid tog det innan ni va runt eran startvikt ?




Till allihopa :)

- Har ni barn lr vill ni ha barn ?

- Har ni nå tips om nån affär som har riktigt snygga vinterjackor ?

- Tips på vinterskor , jag är jätte fryssen om mina fötter ?

- Tkr ni det är nått som fattas på min blogg , asså om det är nå speciellt ni tkr jag ska skriva om lr sluta skriva om :) ?


Skulle vara jätte kul om ni vill svara :)
Kram / C


Kommentarer
Postat av: Jenna

- Har ni barn lr vill ni ha barn ?

Vill ha barn, helst igår. Vi håller la änna tummarna eller :D



- Har ni nå tips om nån affär som har riktigt snygga vinterjackor ?

Stadium brukar ha snygga vinterjackor om du vill ha lite sådär sportigare modell



- Tips på vinterskor , jag är jätte fryssen om mina fötter ?

Letar själv så tyvärr inte :P



- Tkr ni det är nått som fattas på min blogg , asså om det är nå speciellt ni tkr jag ska skriva om lr sluta skriva om :) ?

Hmm den är bra som det är. Sen när lill*n kommer önskas dock mycket mycket bilder !

2009-09-17 @ 11:20:43
Postat av: Jessica

Vilken nappflaska tkr ni är bäst ? jag har fastnat för bambino märket.



- Hur lång tid tog det innan ni hittade den "rätta" blöjan & vilken var det ? Jag hade nog libros blöjor i början, För att dom är lite mindre. Sen fastna jag för pampers tycker dom suger upp mycket bättre och är lite bredare.



- Vilka amningsinlägg anväder/använde ni ? det var en bra fråga, kommer inte alls i håg.



- Hur lång tid tog det innan ni va runt eran startvikt ? För mig tog det nog bara nån vecka. Men det berode på att jag inte måde så bra jusst då och åt dåligt.

2009-09-17 @ 12:38:22
URL: http://jezzicapettersson.blogg.se/
Postat av: Emelie, Mamma till David

- Vilken nappflaska tycker ni är bäst?

Mam ultivent nappflaskor är väldigt bra! Finns att köpa i vilken mataffär som helst :)



- Hur lång tid tog det att hitta den "rätta" blöjan & vilken var det?

Jag började med Libero direkt till min son och tycker dom är jätte bra! Hade hört väldigt negativa saker om Pampers så det blev Libero :)



- Vilka amningsinlägg använder/använde ni?

Natusan tror jag att det var. Men kommer inte riktigt ihåg.



- Hur lång tid tog det innan ni var runt eran startvikt?

Jag har fortfarande 10 kg kvar som jag kämpar att gå ner. Min son är 9 månader och allt som allt gick jag upp 25 kg under graviditeten.



Hoppas mina svar hjälpte! :)

2009-09-17 @ 12:55:10
URL: http://davidminprins.blogg.se/
Postat av: Ella

- Har ni barn lr vill ni ha barn ?

Du vet hur det är på den fronten ;)



- Har ni nå tips om nån affär som har riktigt snygga vinterjackor ?

Det beror på vad för sorts jacka du vill ha, en sportig eller en annan :p

Men HM, Intersport, Stadium.



- Tips på vinterskor , jag är jätte fryssen om mina fötter ?

Skulle behöva nya själv, får ta en tripp till Bollnäs och leta med dig nån dag :)



- Tkr ni det är nått som fattas på min blogg , asså om det är nå speciellt ni tkr jag ska skriva om lr sluta skriva om :) ?

Det fattas ett inlägg som jag kommer skriva, det är när ni åker in till bb ;P

2009-09-17 @ 13:46:05
URL: http://ellinoranderssson.blogg.se/
Postat av: Jessica/Julia

Vilken nappflaska tkr ni är bäst ?

Det är som man tycker själv :) men jag tycker mer om nam flaskorna :)



- Hur lång tid tog det innan ni hittade den "rätta" blöjan & vilken var det ? Jag använde Libero till Julia för hon fick exem av alla andra blöjor :/



- Vilka amningsinlägg anväder/använde ni ?

hmm natusan eller va dom nu heter hehe..



- Hur lång tid tog det innan ni va runt eran startvikt ?

Jag kom aldrig till min startvikt igen, men nu börjar jag göra det igen :)



Hoppas du blir nöjd med svaren! :)

Kram på dig o bebben!

2009-09-17 @ 14:04:45
Postat av: Emelie

Vilka bra frågor du har ställt. Läste svaren och kom fram till att de blir nog Libero jag ska sattsa på i blöjväg. =)

Ja, nu tycker jag med att våran bebis ska komma ut. Men jag hoppas jag blir i gångsatt i morgon om vi inte åker in tidigare. =)

2009-09-17 @ 18:45:30
URL: http://emelieandreasson.blogg.se/
Postat av: Emelie

Mam flaskorna är jätte bra! :D Använde bara dom flaskorna innan. Men nu när David är äldre blir det Esska flaskor :) Får plats med mer i dom :D Jag hoppas att du har lättare att gå ner i vikt än vad jag har! Men ska du amma? :) Man går ner lättare i vikt då men har också hört att det kan bli tvärtom. Jag kunde inte amma min son, för han ville inte. Så tyvärr kunde jag inte gå ner på det sättet :P Hoppas du har haft en bra dag :D

2009-09-17 @ 20:18:14
URL: http://davidminprins.blogg.se/
Postat av: Kicki

Vi använder glasflaskor pga att många plastflaskor kan läcka Bisfenol- A. Läs länken här nedan:

http://www.barnnet.se/rep1.php?id=132

2009-09-17 @ 20:52:24
Postat av: Anonym

Vi har provat typ alla märken på blöjor men libero är helt klart bäst! =)

2009-09-17 @ 21:18:17
URL: http://fribor.blogg.se/
Postat av: EW

- Vilken nappflaska tkr ni är bäst ?

Mam hmm kommer inte ihåg vad den heter mer.. men finns väl på konsum om ja intehar fel, men inte den med ventil utan den utan..



- Hur lång tid tog det innan ni hittade den "rätta" blöjan & vilken var det ?

På en gång! Prova Libero först men dom bara läckte.. så då blev de pampers:) Hur bra som helst!



- Vilka amningsinlägg anväder/använde ni ?

Köpte både på Ica å Apoteket:) vet inte vad dom heter..



- Hur lång tid tog det innan ni va runt eran startvikt ?

Några månader..

2009-09-17 @ 23:22:39
URL: http://elinwilliam.blogg.se/
Postat av: Malin

- Vilken nappflaska tkr ni är bäst ?

MaM nappflaska. Finns att köpa i vanliga affären. Den fungerar verkligen jättebra. Dom på bvc brukar hjälpa en att tipsa om sånt.



- Hur lång tid tog det innan ni hittade den "rätta" blöjan & vilken var det ?

Vi har inte hittat den ännu. Eller den vi har nu fungerar rätt okej förutom att det läcker på kanten av den ibland men det går nog inte att göra något åt.



- Vilka amningsinlägg anväder/använde ni ?

Jag köpte mina amningsilägg på apoteket. Det fanns bara en sort där men dom är helt okej.



- Hur lång tid tog det innan ni va runt eran startvikt ?

Jag nådde min startvikt på ungefär 3 veckor.

2009-09-19 @ 19:56:18
URL: http://maliiinjonsson.blogg.se/
Postat av: Carrofornis

Hallå, nu är det nära spännande!

Jag kan vill ju också svara på frågorna. Jag vill ha barn i famtiden, runt 30 hade jag tänkt mig nu men man vet aldrig vad som händer..

2. Vinter jackor ett tips! att lägga mer pengar på en Fjällräven "tjockisjacka" är värt. fast man måste ju spara först.. Jag ska använda min i år för 5 året i rad och den har hållt jätte bra och jag har slippt oroa mig över jack köp i 5 år också :D

Jag tycker din blogg är perfekt som den är. Jag bruckar följa den med spänning ska du veta. Jag är lite pirrig och nyfiken på er lilla pluttis som är på väg ska du veta! Kramar

2009-09-25 @ 01:42:54
URL: http://www.nogg.se/carolinef

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0